2013. május 29.

Egyszerű üvegvágás házilag...már akinek egyszerű....

Hát ez az...nekem egyáltalán nem volt egyszerű mire rájöttem, hogy hogyan is vágjak ketté egy borosüveget. A neten pofonegyszerűnek tűnő megoldásokat találtam, ami nálam valahogy sehogy sem akart működni. A videón annyira egyszerűnek tűnt a spárgás-égetős megoldás, de nekem csak szilánkokra tört az üveg (lehet, valamit nem jól csináltam...), úgyhogy arra gondoltam, hogy a Lakáskultúra májusi számába kitalált üveg fűszerkertnek annyi....
Aztán mégis rájöttem a megoldásra. Nem mondom türelem és idő az kell hozzá. Egészen egyszerűen vettem a barkácsboltba egy gyémántbevonatú üvegvágó szálat (a neve senkit ne tévesszen meg, nem valami csilliárdos dologról van szó) és befogtam egy fémfűrész keretbe.
Ezután már csak óvatosan és türelmesen el kellett fűrészelni az üveget. Amit én vágtam, annak a szélét kicsit meg kellett csiszolgatni, de Ny.nálam sokkal megfontoltabb, így azoknak a daraboknak a széle, amiket ő vágott tökéletes lett....
Így hát elkészült az "önlocsolós" üveg fűszerkert...már csak arra kell figyelnem, hogy az alsó részből ne fogyjon ki a víz, a locsolást megoldja helyettem a kender spárga...


 
érdemes kicsit locsolgatni vágás közben...

 



Ha nem akartok ültetgetni, de az üvegvágásban profik vagytok, akár függő kaspót is csinálhattok. A levágott üveg két oldalán csak be kell vágni két "sliccet", amibe egy régi övet fűztök....

6 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy!!! :-D (mint mindig) Ilyet én is csinálok magamnak!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Szeretném megkérdezni, hogy hol tudok ilyen szálat venni, ugyanis már több helyen is kérdeztem, de még csak nem is hallottak róla. :( Előre is köszönöm, és gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, én Budapesten a XI. ker Váli u. 4-ben vettem a Móricz Zs. körtér mögött.(bakosfa.hu) Biztos, hogy van még, mert azt mondták, hogy ez állandó cikk náluk... Hát, mindenesetre sok sikert és türelmet:) a vagdosáshoz:)))!!!!! Ha sikerül, küldhetnél róla képet, hogy milyen lett, szívesen kiposztolom!!

      Törlés
  3. Szia! Nagyon szépen köszönöm a címet! Mindenképp küldök róla képet, amint elkészültem vele! Remélem menni fog, mert van néhány fűszernövényem, ami már nagyon várja hogy átültessem :)

    VálaszTörlés
  4. Szia,
    mi a pontos neve ennek a szálnak? Sem neten, sem barkácsboltban nem találtam :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csomagolására az van ráírva, hogy vágó szál gyémántbevonatos. Felhívtam a boltot ahol vettem, de azt mondták ennél speciálisabb neve nincs. (http://www.bakosfa.hu/index.php/kapcsolat ) Pillanatnyilag nincs náluk raktáron, de azt mondják majd lesz....

      Törlés