2015. május 4.

A tegnap beharangozott átváltozás végeredménye....

És itt a pillanat amikor az előző posztomban beharangozott székátváltoztatás végeredményét láthatjátok. 
Az alap egy IDdesigntól kapott Asta szék volt. Az inspiráló ötletadó egy összeturizott sárga táska, egy ütött-kopott dobozfiók, és két "L" alakban összeragasztott lécdarab. Kellett még hozzá két méter szürke alapon sárga pöttyös kábel a Tilkától, egy kapcsolható foglalat és egy kevés szürke Unitop. 
A végeredmény egy éjjeliszekrény lett, amire bárki licitálhat vasárnap délután 16 órától a MaxCityben. A befolyt összeget a Heim Pál Gyermekkórháznak szeretném felajánlani.
A fázis fotókból gondolom elég egyértelmű, hogy hogyan is készült, de a hogy a táskából hogyan szabtam ki a lámpatartót, azt egyszerűen képtelen vagyok pontosan leírni.. Először szétbontottam a táskát darabjaira. Aztán a darabjait addig forgattam, próbálgattam, amíg egy akkorát nem találtam - ahol nem volt se kapocs, se fül se semmi - amiből ki lehetett szabni a tartót. Végül a táska alja lett a befutó, ahol még a varrások is jó helyre estek. Ezután már csak a háttámla pálcáinak helyét kellet kivágni és beleütni a patentokat...ennyi! (magunk között szólva, emlékeim szerint, ennyit nem agyaltam még csinálmányon.....) Végül maradt egy akkora darab a táskából, hogy a mobil fiók alját is ki tudtam vele bélelni.
A mobil fiók nem új találmányom. Évekkel ezelőtt már olvashattatok róla a bolgon (itt) és a Lakáskultúrában is megjelent.
Székkel is párosítottam már (itt), úgyhogy az "éjjeliszék" sem új gondolatom, de ez a továbbfejlesztett, mostani darab - szerintem - magasan veri az összes előző próbálkozást.
És ami a lényeg, hogy tényleg egy perc alatt visszaváltozhat székké. Nem kell hozzá más mint négy patentot kikapcsolni és leemelni róla a mobilfiókot... már mehet is vendégszékként az asztal mellé. Amikor pedig elmentek a vendégek csak vissza kell patentolni a lámpát és felakasztani a "fiókot"... 






Aztán már beesteledett (nagyon) és most látom, hogy gyakorlatilag alig vannak használható fotóim a táska szabdalásról és a lámpatartó csinálásról...
Ezek is elképesztően bénák, de kell valami bizonyítékot mutatnom arról, hogy valóban mi csináltuk:)......

fotó Wein Krisztina



3 megjegyzés:

  1. Mindig azt hiszem, hogy rettentő kreatív vagyok. Aztán ellátogatok az oldaladra és szépen csendben olvasgatok.. szerényen.. Gratulálok megint, jó lett! :) Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)))).... nagyon köszönöm!!! Azért ha láttad volna a fejemet amikor azt a látszólag nagyobb darabokból összeállított táskát szabdaltam, hogy megtaláljam a nekem megfelelő méretű bőrdarabot......többször lepergett előttem az életem és elátkoztam a percet amikor nem valami tisztes, polgári foglalkozást választottam....:)

      Törlés
  2. Röviden: zseni vagy. De ezzel semmilyen újdonságot nem mondtam. ;) Nagyon szép lett, a festett felületeid minősége olyan, mint a géppel szórt, rejtély, hogy csinálod. A Heim Pálért külön gigalájk, szép gondolat! Evehid

    VálaszTörlés