2018. március 31.

Mire jó, a maradék fa furnér???....

Itt a Húsvét, úgyhogy nem valószínű, hogy most azonnal nekiálltok bindzsizni fa furnér lapokkal, de a tál, amit csináltam, bármikor jól jöhet, nem csak ünnepi eseményeknél...
A furnér lapok annyira jó barkács alapanyagok, hogy aki kézműves típus, annak mindenképp ki kell próbálni! 
Én a Hegedűs Gyula utca elején fedeztem fel egy furnér boltot, ahol a maradékok turijából jobbnál jobb darabokat szedtem össze. 
Így egyértelmű volt, hogy a Kiskegyed Otthona húsvéti anyagához ez lesz az alapanyag. A nemrég megjelent lapszámban olvashatjátok az elkészítés pontos menetét.
A furnért ki kell tapasztalni. Nagyon jól alakítható, de azt tudni kell, hogy szál irányba eléggé törik. Nagyobb ívben tökéletesen hajlítható, ollóval vágható, fúrható, ragasztható.... de érdemes kísérletezgetni, hogy mit bír el.  Ha nedvesítitek, akkor összepöndörödik és tökéletes gyűrű alakú dolgokat lehet belőle csinálni (pl szalvétagyűrű, tojástartó...). 
Jó kis játék elszórakozni vele esős délutánokon....amiből mostanság nincs hiány..:)


A tojástartóval elbíbelődtem egy darabig, mert egy kis dolgot Dremel géppel fúrogatni némileg pepecs dolog...de a végeredmény végül kárpótolt...




Fotó: Ringier Axel Springer / Kiskegyed Otthona / Wein Krisztina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése