2012. április 9.

...ecsettel felújított fürdőszoba...a kezdet...

Nem bírom ki, hogy ne osszam meg veletek...bár még csak félig kész, de remélem így még izgatottabbá tesz Titeket, hogy milyen lesz a tökéletes végeredmény. 
Talán már írtam róla, hogy nyarainkat gyerekkorom óta a Duna mellett töltjük. Már szüleim, nagyszüleim is ezt tették és nagyon remélem leendő unokáim is folytatják ezt a hagyományt.:)
Most jött el az ideje, hogy a negyven évvel ezelőtt épült, már akkoriban is kicsit papírdobozra emlékeztető kis házat felújítsuk. 
Vannak valakinek emlékei a hetvenes években betonyp lapokból épült "házakról"???...nnna hát erről beszélek....
Ny. szerint a falait -  nemes egyszerűséggel -  összenyálazott papírzsebkendőkkel illesztették egymáshoz, a belmagasság csak egy kis jóindulattal megy kettő méter fölé, a padlója némileg inog....na de mindez senkit nem érdekel, hisz nagyon szeretjük, így úgy döntöttünk megérdemli, hogy új külsőt kapjon:)
Minimál költségvetés!!! - tűztük zászlónkra a jelszót és ettől nem vagyunk hajlandóak eltérni. Az viszont egyértelmű, hogy a szűkös költségvetés nem mehet a használhatóság és a látvány rovására, így elég sokat agyalok:).. A fürdőszobával kezdtük és bár még koránt sincs kész, de talán már most látható a változás.
A csodaszer az OTEX (a Tikkurilától). Ez az alapozó egyszerűen mindenre tapad az üvegtől kezdve, a csempén keresztül a fára, de még akár fémre is. Csempét már többször festettem vele, így saját tapasztalatból tudom, hogy rajta is marad, még akkor is ha később a koszt mossa le róla az ember. 
Így hát vettem egy doboz fehér és kikevertettem egy doboz grafit színű Otexet  és lelkesen festeni kezdtünk....


A régi és a félkész állapot, a padló ekkor még festés nélkül, de a wctartály nem úszta meg... A plafon sötétre festése elméletileg nem ajánlott egy alacsony belmagasságú helyiségben, de itt úgy éreztem, hogy így is úgyis doboz szerű, akkor már inkább legyen látványos doboz......:)

Ha már belejöttünk a padlót is lefestettük, de sima fehéren nem volt benne semmi triki, így előkerült egy régi sablon, ami szerintem nagyon jót tett neki..... (Ny. keze senkit ne tévesszen meg, csak kéz dublőr volt a fotózásnál.....de tényleg!!!!)


Hát ennyit ízelítőül, remélem mielőbb közzétehetem a teljesen kész állapotokat.

Ja és még egy kis kedvcsináló..
Lomtalanítás volt nálunk és kincseket sikerült a lomisok orra elől elhalásznom:)...kibontott régi redőnytokok...szekrényajtók, fiókok...stb...Remélem izgatottak vagytok, hogy hogyan lesz ezekből parapetfal a konyha és a nappali közöt.....:) Coming soon.....


4 megjegyzés:

  1. Kriszti, és erre az otexre a padlón lakk nem kell? Bírja a strapát?

    VálaszTörlés
  2. Itt a fürdőben raktam rá egy réteg lakkot....rémesen besárgult tőle, de még nem volt cérnám újra festeni... Ez volt a legelső (kísérleti) helyiség, ahol padlót festettem. Egyébként a strapát nagyon jól bírja, csak a sárga fényét (a fotón nem látszik), nehezen viselem.....:)(ezért is nem ajánlgattam a posztban ezt a lakk ügyet)
    A szobákban az Otexre egy réteg matt zománcot festettem...tökéletesen bevált, nem kopik, teljesen fehér, egyszóval bármennyire is furcsának tűnik, nekem az vált be, ha nem kerül semmilyen lakk réteg a fedőfesték fölé.. Persze, ha valami "színes" szín kerül a padlóra, ott kevésbé zavaró a lakknak az a sárgás árnyalat, úgyhogy akkor esetleg lehet lakkozni, ha tartósság szempontjából úgy megnyugtatóbbnak érzi valaki....

    VálaszTörlés
  3. Köszi!!! Akkor a lakkot kihagyom, fehéret szeretnénk mi is, mozaik parkettát átvarázsolni... valahogy. Az Otexben nagyon bízom :) judit

    VálaszTörlés
  4. Szia, látom már elég régi ez cikk. Most szeretnék csempét festeni. Neked legalább 3 év tapasztalatod van már ebben a dologban. Mennyire sikerült strapabíróra a csempéd? takarítható?

    VálaszTörlés