2013. január 21.

"csipketerítő" vagy valami olyasmi....

..na jó, semmi köze a csipketerítőhöz, de hangulatában engem arra emlékeztet... Igazából nem kell hozzá más, csak fehér (vagy ha színeset szeretnétek, bármilyen színű) filc anyag, olló és ragasztó pisztoly. Én úgynevezett "ipari" filcet használtam, mert tetszett, hogy kicsit durvább felületű, mint a sima filc.
Nem hátrány, ha van elég türelmetek is, mert hazudnék ha azt állítanám, hogy az 1 cm széles kb 70 cm hosszú csíkokat két perc alatt fel lehet vagdosni, de szerintem jobban megéri, mintha a kreatív boltokban kapható filcszalagot használnánk.....én elég borsosnak ítéltem meg a szalag árát...főleg,hogy elég sok kell belőle...
Egyszóval a vagdosást érdemes egy kucorgós téli estén megejteni, amikor van elég időtök, ezután a ragasztgatás már gyerekjáték.
Én a karácsonyi terítéshez tányéralátéteket csináltam belőle (kb 40x55 cm), de készülhet belőle akár nagyobb méretű asztali futó is.....Lehet belőle mini fenyőfát is csinálni, de mivel ezen már eléggé túl vagyunk,  arra majd a jövő évi karácsonyi terítésnél érdemes gondolni...:)


Szabjátok fel a filcet 1 cm széles kb. 70 cm hosszú csíkokra. (egy  40 x 55 cm-es tányéralátéthez kb. 20-30 masnira lesz szükség)

Tekerjétek össze úgy, hogy egy  -  mindkét oldalán három hurokból álló  - masnit kapjatok.A közepénél ragasszátok össze.

A masnikat oldalukkal egymás felé fordítva, rendezzétek össze úgy, hogy egy  kb. 40 x 55 cm-es téglalapot kapjatok.
Az érintkező oldalakat ragasztópisztollyal rögzítsétek egymáshoz......ééés kész......!
fotó Axel Springer/Lakáskultúra/Darabos György


A masnik ötlete néhány éve, egy milánói bútorkiállításon ütött szöget a fejemben. Egy lámpabúra volt az ami elindította a gondolatmenetemet.....Azért nagyon foglalkoztat a gondolat, hogy megcsinálom lámpabúraként is, csak még nem tudom mikor lesz időm az ehhez szükséges huszonezer filccsíkot felvagdosni:).....
fotó Wein Krisztina

3 megjegyzés:

  1. És hogy mennyire illik az étkészlethez! Csodás!

    VálaszTörlés
  2. hmmm...sajnos az igazsághoz hozzátartozik, hogy az étkészlet nem az enyém. A fotózáshoz kértem kölcsön a Kéttemplom Galériából....de szerintem is nagyon jó az alátéthez...

    VálaszTörlés
  3. Na jó, akkor nem irigykedek rá tovább! :-)))

    VálaszTörlés