2018. november 18.

Konyhaszekrény három élete....

Nemrég beszámoltam nyaraló "dobozunk" mini konyhájának színeváltozásáról.  Természetesen a szekrény sem maradhatott ki a változtatásból...
A konyha falra Poli-Farbe Platinum matt latex festék került mustármag (M50) színben. Szerettem volna, ha a bútor szépen belesimul a háttérbe, így arra Poli-Farbe Cellkolor Aqua selyemfényű zománcfesték került. A Poli-Farbe színezőrendszerben a mustármaghoz  nagyon közeli színt választottam, így sikerült összefésülnöm a különböző felületeket. A konyha fal és padló színeinek egyenetlen, "ecsetnyom mintás" találkozása elég extra, így a szekrénynél nem vágytam mintára vagy valami szuper kigondolt megoldásra.


Mivel nyaralónk tényleg amolyan diy megoldások "bemutatóterme", folyton változásban van. Mindig az éppen aktuális őrületeimet próbálgatom rajta. Ez a konyhaszekrény tökéletes példája ezeknek a próbálkozásoknak...


Mint mindig, a szekrényt most is először szét kellett szedni, az ajtókat leszerelni. Az új bőr fogantyúknak nem kettő, hanem csak egy lyuk kellett, így a meglévő lyukakat begletteltem, majd száradás után lecsiszoltam.
Mivel öt évvel ezelőtt egy alapozó festékkel festettem át, így most közvetlenül erre festettem a zománcfestéket. Semmiképp ne ecsetet használjatok. Ahhoz, hogy a végeredmény egy tökéletesen sima felület legyen, én velúr hengert használtam. Két rétegben festettem és a festékek között türelmesen megvártam a száradási időket.
Amikor kész lett, felszereltem a fogantyúkat és összeállítottam a szekrényt...
Akkor már nagyon fáradt voltam és arra gondoltam, hogy ha legközelebb ezt a szekrényt megint át akarom festeni, akkor inkább öljetek meg... :)))
Bár szerintem nagyon jó lett ebben az üde napsugaras színben, de szerintem egy most 18 éves (és amikor majd megint megunom kb. 20 éves) szekrény likvidálását még a legharcosabb újrahasznosító, ökológiai lábnyom fixációs énem sem ellenezheti....
Mondjuk elképesztő, hogy még mindig tökéletesen áll, nyílik, csukódik és hogy egy sima festés micsoda változtatásokra képes egy szerkezetileg ép bútoron...
 


 fotó, szöveg: Wein Krisztina

    A bejegyzés támogatója a


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése