2012. augusztus 15.

....kicsit okoskodom... most cementlap ügyben...

...azt hiszem jó szakmát választottam..... Van amikor szeretem a munkám, van amikor nagyon szeretem és vannak időszakok amikor nagyon-nagyon szeretem....A "nagyon-nagyon" időszak leginkább akkor van, amikor olyan megrendelővel dolgozhatok, aki kellőképpen nyitott azokra, az első látásra kicsit bizarrnak tűnő ötletekre, amiket időnként a blogon is olvashattok.
Most éppen ilyen időszakot élek...sajnos a bútorozás, dekorozás még igencsak távoli, egyenlőre az alapozás folyik....falak építése, festés, burkolás....
A héten megérkeztek a konyha falára kerülő cementlapok......
Néhány éve cementlapok ázsiója igencsak megnőtt. Vannak kifejezett rajongók (én is ezek közé tartozom) és vannak akik nem nagyon esnek izgalomba tőle. Ha valaki csak azzal a típusával találkozott, amiket a hetvenes évek táján gyártottak és használtak, akkor meg is értem az ellenérzést. Nem csodálom, ha senkit nem nyűgöz le egy törékeny, foltosodásra hajlamos, kopottas, igénytelen burkolat...de ez csak nevében cementlap, valójában semmi köze ahhoz, amire én gondolok...... 
Amire én gondolok, azokat leginkább a századforduló táján kézzel készített, művészi gonddal tervezett motívumokkal ellátott lapok ükunokáinak nevezném. Ezek az ükunokák hasonló gonddal készülnek mint nagy elődeik....csak kicsit újragondolva... (bár én csodálója vagyok az eredeti műemlék jellegű antik burkolatoknak is, amiknek pótlása, felújítása szerintem megéri a költségeket és macerát.....de erről most nem okoskodom...pedig tudnék:))
Szerencsére több cég is foglalkozik gyártással (és antik lapok forgalmazásával). Mi Mozáéktól vettük, de fantasztikusakat (régit, újat egyaránt) láttam Szentendrén az Antik Centrumban is.
Jó,jó, tudom...nem a legköltségkímélőbb burkolat, de rendszerint azzal fárasztom a megrendelőket, hogy vegyük meg, egy-egy látványosabb helyre a drágább burkolatot, nagyobb felületeken pedig használjunk valami kevésbé költséges megoldást. Így sokkal mívesebb lesz az összkép, de az összköltség nem fog az egekbe szállni....
Itt is csak a főzőlap mögötti falra kerül majd, de ehhez először a földön kellett összerendezgetni....
..szerintem már itt  is nagyon jól néz ki, de reményeim szerint a falon még ennél is jobb lesz..:)

És nem csak patchwork elrendezésben szép.....

..de a patchwork variációk sem rosszak....:) 

...és  a nagy elődök....
források moza.hu, hg.hu

2 megjegyzés:

  1. Imádom ezeket a lapokat! Eddig nem ismertem, ezt a céget szégyen szemre, köszönet érte! Ja, a csempepatchwork nagyon jó lett, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Én is nagy rajongója vagyok, és én is szeretnék ilyen megrendelőt aki ennyire nyitott, csúcs lehet! :-D

    VálaszTörlés