2013. augusztus 9.

Hogyan súlyosbítsuk amúgy is kilátástalannak tűnő helyzetünket....?

Ha olvastátok az előző posztot, akkor tisztában vagytok vele, hogy éppen fürdőszoba nélkül éljük vidám hétköznapjainkat. Nem panaszkodom, hisz minden napra akad valaki aki befogad minket egy jó kis zuhanyzásra....Tegnap még vacsorát is kaptunk a napi bérzuhanyzás mellé....Köszönjük!!!!!:)
Az élet azonban nem áll meg, a romok tetején mindenki éli mindennapjait. Én, egy jövő héten átadandó lakás étkezőszékeit festem, hisz a határidő igencsak a nyakamon van már.... Gondoltam, nem jelenthet problémát nyolc szék lefestése itthon a lakásban, hisz úgyis itt vagyok, hogy okos tanácsokkal lássam el felügyeljem a mesterembereket. 
Azért ha megtehetitek, a bútorfestést érdemes szabad térben megejteni. A nappaliban összezsúfolt bútorok között nyolc száradó széket úgy logisztikázni, hogy járni is tudjunk és még véletlenül se üljön bele senki az éppen száradó mintába.... na ...hát ez egy kicsit macerás....
A székek eredetileg a legkülönbözőbb színekben pompáztak. Volt köztük rózsaszín, kék és nyers fa színű.(a nagy felfordulásban elfelejtettem fotózni) Első körben az egész bandát egészen finom, halvány szürkére festettem (színkód Tikkurila H154). Először jött a csiszolás, majd két réteg, színre kevertetett Otex, erre pedig a Tikkurila selyemfényű bútorfestéke, szintén ugyanarra a színre kevertetve. Bár ismertem már ezt a festéket, de eddig valahogy nem használtam. Hiba volt, ezentúl fogom. Nagyon szép felülete lett a székeknek és állítólag hihetetlenül tartós.... Aztán jött a minta (fehér Unitop a Trilaktól) Először kinéztem a netről a mintát, kicsit átgondoltam, majd ceruzával felrajzoltam, végül kifestettem...
.Igen, a székek különbözőek  és még a minták sem egyformák, de az egységes alapszín szépen "összefésüli" őket. Reményeim szerint majd látjátok, hogy hogyan is néznek ki az asztallal együtt a végleges helyükön.

Pillanatnyilag még itt tárolódnak, bútorraktár szerepét betöltő nappalinkban...

Mindeközben a fürdőszoba.....mit is mondhatnék:)????...

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek! Szinte vétek ráülni. Esetleg "asztal mellé" helyett a falra szerelni? :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!! Falra...pillanatnyilag nem is rossz gondolat, akkor talán nem csak oldalazva lehetne bekúszni a hálószobánkig...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ugye?! Nem csak esztétikus, de praktikus is lenne. :))

      Törlés
  3. Pedig a fürdőszobátok gyönyörű volt!Miért kell átalakítani?A mosdókat is cseréled?Mert éppen ilyenekre vadászok....

    Üdv: Manuka

    VálaszTörlés
  4. Sajnos évek óta nem találjuk, hogy mitől ázik az alattunk lakó, így most az egész aljzatot fel kellett verni, hogy megtaláljuk a hibát....és ugye, ha már szét kell verni, akkor nem állom meg, hogy át ne alakítsam...:) A mosdó (csak egy, mert a másikat sikerült eltörni..hmmm..)marad. Viszonylag elfogadható áron az OBI-ban lehet ilyesmit kapni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon inspiráló a blogod, szuperek az öteleteid! Ez a post meg külön hasznos, mert én is thonet székeket szeretnék átfesteni, de eddig halogattam, mert tartottam a szétszereléstől. Az lenne a kérdésem, hogy szerinted darabokra bontás nélkül is tartós és pontos lehet a festés? Előre is köszi :)
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem szerelném szét, mert a thonetek amúgy is kicsit "lötyögősek" és a szét és összeszerelés nem tesz jót nekik. Olyat én is csináltam már, hogy asztalos szedte szét, lefestettem és utána ő szerelte össze, de akkor nagyon rossz állapotban lévő székekről volt szó, amit javítani is kellett. Darabokra bontás nélkül is lehet szép a végeredmény, csak sok türelem kell hozzá...:) Nem szabad vastag festékréteget felvinni, hanem inkább többször egész vékonyan érdemes lekenni, úgy, hogy mindig kivárod amíg megszáradnak a rétegek. Nem szabad, hogy túl sok festék legyen az ecsetben, mert a megfolyások azok amik elég rondák bírnak lenni....Szerintem leírva sokkal bonyolultabbnak tűnik, mint amikor csinálod, úgyhogy vágj bele nyugodtan!:)

      Törlés