2012. február 12.

...bútortuning 2.0...műszaki cuccok a gumipertli mögött...

Itt van...megérkezett.... a régen beígért szekrény átalakítás... Úgy tűnik, az előző ilyen volt, ilyen lett bútorátalakítós posztom igencsak felcsigázta a kedélyeket, ebből arra következtetek sokaknak van otthon olyan bútora, ami megérett az átalakításra.
A kiindulás megint csak egy hetvenes évekbeli bútorcsoda, aminek formája tényleg nagyon jó. Úgy döntöttem, hogy média tároló szekrény lesz belőle....A megszokott festések mellett kellett valami megoldás arra, hogy az eltolható üvegajtók helyén valami olyan takarás legyen, amin keresztül lehet távirányítani...És akkor jött az isteni szikra... a gumipertli (tud valaki, valamilyen normális szót erre a dologra:)??)...vízszintesen, szorosan egymás alá befűzögetve, tökéletes megoldás lett. Szerintem a képek magukért beszélnek, leírni elég nehéz, mivel első hallásra igencsak hülyeségnek tűnik. Legalábbis - az amúgy "remekbeszabott" ötleteimen már megedződött - röltexes lány arckifejezéséből erre következtettem, amikor válaszoltam arra a kérdésére, hogy mire kell a gumipertli.........
Hát erre...:)


...ilyen volt...

..első lépésben, a megcsiszolás után, kiragasztottam a szekrény belsejének éleit, mivel a belső részeket most sem festettem. Mivel csak fehér Unitopom volt itthon ezért most saját kezűleg kevertem ki azt a szürkét ami nekem kellett. Fekete, egy kis kék és egészen minimális okker szinezőpasztát használtam. 
Kiragasztás után a szekrény tetejét és elejét lefestettem szürkére.  Nem gond, ha az oldalfalra is kicsit rámentem, mert azt majd fehérre festem....

...amíg száradt a szürke rész a két oldalt lefestettem fehérre...itt hengert használtam, hogy teljesen egyenletes legyen...legalább háromszor le kellett festeni, a képen is látszik, hogy az első réteg után nem volt valami csinos...

...a szürke teljes száradása után kiragasztottam azt a részt, ahol a fehér találkozik a szürkével és utána azt a kis belső peremet is lefestettem...

...az oldalán feljelölgettem 1 centinként a lyukak helyét, ahol a gumipertlit később átfűztem....aztán kifúrogattam (na jó nem igaz...Ny. fúrogatta ki, mert állítólag ez férfi munka!!! ....hö-hö...én is simán meg tudtam volna csinálni?:)))...)

...mivel műszaki kütyük kerülnek majd bele, ezért a hátulján lyukakat kellett vágni a vezetékeknek...

... a fűzögetés első lépése az, hogy el kell égetni a gumipertli végét, különben teljesen szétfoszlik ......utána  kezdődhet az igazi munka...erre a szekrényre kb 20 méternyi gumipertlit használtam el...
...egy gombot használtam arra, hogy a vége ne csússzon be....

...amikor kész, leszedtem a gombot és mindkét végére csomót kötöttem...nekem jobban tetszik csomóval, de egyesek inkább gombpártiak voltak.....Ti mit gondoltok?????

...és ami miatt a gumipertli bomba megoldás....normál állapotba takar, de egy mozdulattal széthúzható és utána magától visszarendeződik....a műszaki kütyük bepakolásakor néhány csipesszel fogtam össze, hogy egyszerűbb legyen a dolog....
...amikor a fűzögetéssel is kész lettem, még mindig nem voltam megelégedve a végeredménnyel...és akkor jött a kalocsai minta...hogy autentikus legyen az internetről töltöttem le a mintát...először ceruzával, majd fehér lakkfilccel....






...a lepke a tetejére minden bizonnyal a tudatalatti (vagy nem is annyira alatti:) tavaszvárás eredménye....

5 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik - ezt a szürkét én is nagyon szeretem -, szuper lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, ha tetszik!! Én is szívesen használom...falra, bútorra egyaránt:)...

      Törlés
  2. Интересное решение, но вот только я не понял как и для чего делалось натяжение провода или шнура?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. это резиновый ...... (К сожалению, я не владеющих русским языком:(....

      Törlés
  3. Ez a bútorátalakítás ÓRIÁSI! A minták festésénél látszik, hogy remek a kézügyességed, de ez eddig is nyilvánvaló volt számomra, látva a munkáidat. Gratulálok!

    VálaszTörlés